مرحله به مرحله تا ساخت غرفه نمایشگاهی با اسپیس فریم


ساخت غرفه نمایشگاهی با استفاده از اسپیس فریم


زمانی که در حال ساخت یک غرفه نمایشگاهی هستیم، در واقع پروژه برپایی یک سازه موقت را دنبال می کنیم. در این شرایط، هر عضو پیش از اتصال نهایی طراحی شده است و سپس در چارچوب و قالب طرح یا پلان اصلی قرار می گیرد. ما در این نوشته کوشیده ایم کمی دقیق و تخصصی مراحل ساخت غرفه نمایشگاهی با استفاده از اسپیس فریم را شرح دهیم. در صورتی که فعال این حوزه هستید یا به طور کلی علاقه دارید کمی بیشتر درباره سازه نمایشگاهی و اسپیس فریم بدانید، مطالعه سطرهای پیش رو خالی از لطف نخواهد بود.


برای خرید اسپیس فریم کافیست از طریق لینک زیر وارد شوید.


آشنایی با اسپیس فریم


همان طور که ذکر شد اسپیس فریم ها تجهیزاتی هستند که می توان به کمک آن ها سازه موقت (در بسیاری موارد امکان برپایی سازه دائمی هم فراهم است) بنا کرد. اما این امر علی رغم سادگی در ظاهر، پیچیدگی و ریزه کاری های فراوان و تخصصی دارد که باید مد نظر افراد قرار داشته باشد. مشخصات هر عضو، چگونگی اتصال، میزان بار مجاز، مقاومت در برابر عوامل مخرب محیطی و اموری از این دست همه و همه نیاز به شرح و بسط تخصصی دارند. 

بیشتر بخوانید: آشنایی با قیمت انواع اسپیس فریم

برپایی گام به گام یک غرفه نمایشگاهی با اسپیس فریم  


همیشه کار با تعیین کاربری و مشخص شدن نقشه پیش می رود. اسپیس فریم ها همانند قطعات مختلف یک لوگو، اعضای منحصر به فردی دارند که می توان با کنارهم قرار دادن آن ها تصاویری ویژه و قابل توجه پدید آورد. اما پیش از آن که کار سرهم سازی آغاز شود، باید نسبت به طرح نهایی اشراف داشت تا در همان ابتدای کار، ملزومات ابتدایی، یعنی قطعات مورد نیاز گرداوری شوند. 
برپایی غرفه نمایشگاهی با اسپیس فریم



به عنوان مثال، در تصویر بالا، ابتدا پلان و سپس نمای پرسپکتیو غرفه مد نظر خود را ترسیم می کنیم و مشخص می شود که سازه نمایشگاهی ما بر اساس چه اسکلتی پیش خواهد رفت. گام بعدی، دقیق شدن روی مسائل فنی است. به عنوان مثال، همانند تصویر زیر، به صورت سه بعدی اجزای اسکلت را ترسیم می کنیم تا بدانیم در هر قسمت دیوار، سقف و قاب های باربر چگونه، با چه ساختاری و بر طبق چه معیاری در کنار هم قرار می گیرند.

نکته ای که نباید از نظر پنهان بماند، ضرورت مشخص کردن ابعاد و جایگذاری تجهیزات داغل غرفه است. 

ساخت غرفه با اسپیس فریم


پس از این، می توان به طور مشخص وارد طراحی قاب ها شد. در این مرحله، اعضای اصطلاحا باربر را انتخاب می کنید و سپس نسبت به برپایی آن ها گام به گام پیش می روید.



برای تهیه اسپیس نمایشگاهی به لینک زیر مراجعه کنید. 


همان طور که مشاهده می کنید، یک قاب کامل (تکیه گاه، ستون و تیر) طراحی و اجرا شده است و حالا کار آمادگی توسعه از هر طرف را داراست. اما مساله ای که باقی می ماند فوق العاده مهم است و آن، تعیین اعضای ابتدایی و چند و چون اتصال آن ها به هم است. به عنوان مثال تصویر زیر را نگاه کنید، کوچکترین عضو از یک سازه اسپیس فریم است که در قسمت های تحتانی و فوقانی، امکان اتصال و توسعه دارد. 

سازه اسپیس فریم در ساخت غرفه



اما آن چه در بالا مشاهده می کنید اگرچه مرسوم ترین راه برپایی سازه نمایشگاهی از طریق اسپیس فریم است، اما تنها شیوه ممکن نیست. به عنوان مثال، سازه های موقتی وجود دارند که شبیه تصویر زیر، به جای توسعه محدود طولی، می توانند همزمان و بدون محدودیت در عرض و ارتفاع حرکت کنند. 

برپایی غرفه با اسپیس فریم


پر واضح است که تعیین بهترین و بهینه ترین شیوه برپایی اسپیس فریم و انتخاب تجهیزات و مصالح بر اساس نیاز شخصی پروژه صورت می گیرد و نیاز به کارشناسی دقیق دارد. در صورتی که قصد داشتید یک سازه نمایشگاهی درجه یک با استفاده از اسپیس فریم برپا کنید، کافی است با ما در اسپیس سازان تماس بگیرید تا زیر و بم کار را در اختیار شما قرار دهیم.


بیشتر بخوانید: 
مرور چند مدل سازه نمایشگاهی منحصر به فرد

کمی تخصصی تر از اسپیس فریم



در سطرهای بالا به صورت شماتیک مراحل برپایی یک غرفه نمایشگاهی با استفاده از اسپیس فریم را تشریح کردیم. اما بد نیست بدانید که بهره گیری از اسپیس محدود به مصارف اینچنینی نیست و می توان با این تجهیزات سازه ای پروژه هایی عظیم و متنوعی را اجرا کرد. شاهد ساده این مدعا، تصویر زیر است که با اجای ثابتی از اسپیس فریم چهار بهره برداری متفاوت ترسیم شده است (برپایی استیج، محلی نمایشگاهی برای قراردادن محصول، محلی برای نشستن و در آخر، محلی برای نمایش تصویر به همراه میز). 

بررسی سازه اسپیس فریم


علاوه بر این، در صورتی که یک مهندس سازه کارکشته در اختیار داشته باشید، می توان با طراحی و محاسبه قدرت هر گره، خرپاهایی قدرتمند به وجود آورد که در حکم بخش های مختلف سازه های عظیم ایفای نقش داشته باشند.

تصاویر زیر که از U.S. Patent برداشته شده اند، همین امر را نمایش می دهند. نگاه کنید چگونه گره و خرپا طراحی می شود و از کنار هم قرار گرفتن اجرای کوچک، کلی واحد و عظیم آفریده می شود. 

 طراحی گره اسپیس فریم


برای فروش و اجاره چادر نمایشگاهی باکیفیت همین الان کلیک کنید.

طراحی گره در تصویر بالا و طراحی خرپا و سقف در تصویر پایین.


طراحی گره اسپیس فریم


خدمات اسپیس سازان


در این نوشته ابتدا نگاهی اجمالی به ساخت غرفه نمایشگاهی از طریق اسپیس فریم داشتیم و سپس اشاره ای به مصارف جدی تر این تجهیزات کردیم. به خاطر داشته باشید مانند همیشه، برای کسب اطلاعات و مشاوره تخصصی می توانید با کارشناسان ما در اسپیس سازان تماس حاصل کنید. منتظر شنیدن صدای گرم شما هستیم.

 مجموعه اسپیس سازان کوثر اسپیس فریم با کیفیت و با درجه استحکام بالا را در اختیار مشتریان قرار می دهد. این مرکز هم قابلیت اجاره اسپیس فریم و هم فروش اسپیس فریم نمایشگاهی در تناژ بالا و در سریعترین زمان ممکن را دارد. جهت عملیات نصب اسپیس فریم بهتر است از نصاب اسپیس که دارای تجربه و تخصص کافی است بهره برید. برای اطلاعات بیشتر در مورد اسپیس فریم های با کیفیت و مقرون به صرفه با این مجموعه تماس بگیرید. 



با کارشناسان ما در ارتباط باشید

برای اطلاع از قیمت اسپیس فریم و اجاره محصول تماس بگیرید

ارسال نظرات

سلام، چطور میتونم کمک کنم؟