آشنایی با تاریخچه اسپیس فریم


مجموعه اسپیس سازان کوثر به عنوان مرجع ارائه دهنده خدمات تخصصی سازه نمایشگاهی و اسپیس فریم تهران، این بار مجموعه داده هایی درباره تاریخچه اسپیس فریم ها ارائه می دهد تا اطلاعات کاربران این حوزه را ارتقا داده و آن ها را برای دریافت خدمات تخصصی و بهینه ورزیده سازد. در صورتی که کسب وکار شما وابسته به تهیه مداوم اسپیس فریم و سازه های موقت است، مطالعه سطرهای پیش رو خالی از لطف نخواهد بود.

خرید اسپیس اجاره اسپیس

 اسپیس فریم از نگاه معماری و مهندسی عمران

اسپیس فریم ها در زبان تخصصی، نوعی سازه صلب، سبک و خرپا مانند هستند که از الگوهای مشخص هندسی پیروی می کنند. با توجه به ساختار ویژه اسپیس فریم ها، می توان آن ها را در دهانه های بزرگ، با تعداد تکیه گاه پایین برپا کرد. نکته جالب درباره این سازه ها، قدرت بالای آن ها در فشار و کشش است.

بیشتر بخوانید:  چگونگی ساخت اسپیس فریم 


تاریخچه جالب اسپیس فریم در یک نگاه

نکته جالب درباره تاریخچه اسپیس فریم ها این است که الکساندرگراهام بل دانشمند و مخترع شهیر، در سال های 1898 و 1908 روی این سازه ها کار می کرده و برای برپایی اسکلتی مستحکم، به دنبال دستیابی به ساختاری ویژه در طراحی اعضای آن ها بوده است. پس از آن، در سال 1943 فضای علمی آلمان روی اسپیس فریم مطالعه می کند و با اهداف نظامی برای برپایی سنگر و غیره، توسعه طراحی اتصالات این سازه ها را در دستور کار قرار می دهد. پس از مدتی، به دلیل باربری، دوام و عملکرد بهینه در مستهلک سازی بار و همچنین وزن فوق العاده پایین، علاوه بر سازه نمایشگاهی های امروزی، بهره گیری از اسپیس فریم ها در موتور سیکلت ها (بدنه موتور) و مهندسی مکانیک نیز دیده می شود.

در تصویر زیر، الکساندر گراهام بل و اسپیس فریم مخصوص خود در سمت راست و سازه تزئینی برپا شده با اتکا به ظرفیت اسپیس فریم ها در مونترال کانادا توسط فولر در سمت چپ دیده می شود. 

خرید اسپیس اجاره اسپیس

مزیت تاریخی اسپیس فریم ها نسبت به سایر سازه های موقت

اسپیس فریم ها تنها سازه های موقتی نیستند که تا به امروز به دست بشر ساخته و پرداخته شده اند. اما آن ها مزیت های ویژه ای دارند که سبب ماندگاری‌اشان شده و در این قسمت، ذیل چند بند به آن ها می پردازیم.

  • وزن پایین مهم ترین مزیت اسپیس فریم ها است. هر سازه ای از جمله داربست، نسبت به قطعات اسپیس فریم وزن بالاتری دارد. از کنار این مساله نمی توان به راحتی گذشت زیرا وزن پایین هزینه حمل و نقل، نصب، راه اندازی، تعمیر و نگهداری و بسیاری دیگر را کاهش می دهد؛

  • قابلیت توسعه و نصب آسان، دیگر ویژگی منحصر به فرد اسپیس فریم هاست. درست همانگونه که با استفاده از لوگو، می توان قطعاتی ساده برپا کرد و سپس در صورت علاقه، با افزودن قطعات جدید نقشه را تغییر داد، می توان از یک اسپیس فریم ساده، سازه ای عظیم بنا کرد. در نتیجه با خرید قطعات اسپیس فریم، شما در واقع در حال خرید تجهیزاتی هستید که می توانند عملکردهای مختلفی در برپایی سازه های متفاوت داشته باشند؛

  • سختی یا دوام و استحکام قطعات اسپیس فریم ویژگی منحصر به فرد دیگر است. یعنی علی رغم انعطاف، سبکی و تمامی مسائل اینچنینی، دوام و سختی این قطعات باعث شده که امروزه این سازه ها محبوب ترین تجهیزات برپایی غرفه نمایشگاهی و کاربری های اینچنینی باشند.


خرید اسپیس اجاره اسپیس

کاربری های تاریخی اسپیس فریم ها

در قسمت آخر این بحث، باید اشاره کنیم که کاربرد اسپیس فریم تنها برپایی غرفه نمایشگاهی نیست و از دیرباز، طیف وسیعی از کاربری ها با استفاده از اسپیس فریم مقدور می شده است. همانطور که در نوشته های تصویر زیر قابل مشاهده است، کاربرد ابتدایی اسپیس فریم ایجاد زیبایی بصری، یادمان و یادبود بوده است. رفته رفته نقش سازه ای اسپیس فریم پررنگ تر می شود و سقف ورزشگاه، فرودگاه و غیره نیز با اتکا به این تجهیزات برپا می شوند. امروزه نیز علاوه بر سازه های نمایشگاهی، ایجاد پارتیشن و سقف های کاذب در سازه های معمولی، کاربردهای دیگر اسپیس فریم ها به شمار می آیند.  


خرید اسپیس اجاره اسپیس

جمع بندی

در این نوشته از سلسله مقالات تخصصی اسپیس سازان کوثر، سراغ تاریخچه اسپیس فریم ها رفتیم تا با افزایش اطلاعات کاربران خوب خود، آن ها را در راستای انتخاب بهترین تجهیزات نمایشگاهی یاری دهیم. به خاطر داشته باشید علاوه بر آنچه در سطرهای بالا بیان شد، دنیایی داده در اختیار ماست که به سبب تجربه، مطالعه و تبادل اطلاعات چندین ساله به دست آمده، در نتیجه، اگر قصد تهیه اسپیس فریم دارید و کاربری خاصی مد نظر شما است، همین حالا با کارشناسان ما در اسپیس سازان کوثر، تماس بگیرید. منتظر شنیدن صدای گرمتان هستیم.

با کارشناسان ما در ارتباط باشید

برای اطلاع از قیمت اسپیس فریم و اجاره محصول تماس بگیرید

ارسال نظرات

سلام، چطور میتونم کمک کنم؟